Ani v dnešní době Češi nezapomínají na jarní úklid. Zájem o vysavače a další domácí pomocníky na jaře roste o 40 %

S příchodem jara a s rychle se blížícími Velikonocemi startuje čas jarních úklidů. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART rostou v tomto období prodeje elektronických pomocníků s úklidem řádově o 40 %. Největší zájem mají lidé o vysavače, stále větší část z nich však namísto klasických podlahových vysavačů s hadicí volí tyčové alternativy. Za minulý rok stouply jejich prodeje o 15 %. O třetinu vzrostly také prodeje elektrických čističů oken.

Ruku v ruce s počátkem jara každoročně přichází období jarních úklidů. Ty pro mnohé z nás symbolizují příležitost po zimním období, které většina lidí tráví v teple svých domovů, své nejbližší okolí pořádně uklidit a zútulnit. To, že příchod jara Čechy stále motivuje k úklidu, potvrzuje maloobchodní prodejce elektroniky DATART. Podle něj na jaře pravidelně rostou prodeje spotřebičů určených na úklid, jako jsou vysavače, parní čističe nebo mopy, asi o 40 %. Jinak by tomu nemělo být ani v letošním roce.

„Nárůst prodejů v kategoriích pomocníků s úklidem zaznamenáváme už nyní a dá se očekávat, že bude pokračovat i v příštích týdnech. Zájem zákazníků obvykle vrcholí v období Velikonoc. Ačkoliv se jedná o spotřebiče, které lidé zpravidla využívají po celý rok, právě příchod jara bývá spolu s Vánocemi asi nejčastější příležitostí k takříkajíc obnově ‚úklidového vozového parku‘,“ vysvětluje Petra Psotková, tisková mluvčí DATART.

Nový král mezi vysavači?

Není asi překvapením, že nejoblíbenějšími elektronickými pomocníky s úklidem jsou vysavače. Postupně se však proměňují preference českých spotřebitelů. Zatímco dříve byly zdaleka nejpopulárnější klasické podlahové vysavače s hadicí, v posledních letech výrazně roste poptávka po tyčových vysavačích, které lákají na kompaktnější rozměry, vyšší komfort používání a akumulátorový provoz bez kabelů. Jen za minulý rok stouply jejich prodeje téměř o 15 %.

Ze všech prodaných zařízení v této kategorii aktuálně tvoří tyčové vysavače až 38 %. Klasické podlahové vysavače (39 %) se jim tak podařilo téměř dohnat. Vzhledem ke stálému růstu jejich popularity se dá očekávat, že je z pomyslného trůnu pro nejprodávanější vysavač v nejbližší době sesadí. Na třetí příčku se pak s 15% podílem řadí trendy robotické vysavače, které se v posledních letech rovněž těšily narůstajícímu zájmu.

„Z našich dat je zřejmé, že zákazníci mají tendence sahat po modernějších pomocnících pro úklid. Mnohé již za sebou nebaví tahat vysavač a zakopávat při tom o nekonečné kabely. Stále častěji tak sahají po zařízeních, která jim uklízení usnadní. Dnešní robotické vysavače už jsou například prakticky bezúdržbové. Díky automatickým dokovacím stanicím se bez jakékoliv pomoci postarají o vysypání odpadu, výměnu vody pro vytírání i vyprání mopovacího nástavce,“ dodává Petra Psotková.

Vysavače však nejsou jedinou kategorií pomocníků v domácnosti, kterou Češi při jarním úklidu využijí. Vedle tyčových vysavačů v posledních letech výrazně roste zájem i o elektrické čističe oken. Ty lidem umožňují efektivní čištění oken bez nutnosti použití kbelíku s vodou a hadru, čímž šetří čas a snižují nepořádek. Meziročně jejich prodeje stouply hned o třetinu (30 %).

„Častou motivací pro nákup těchto zařízení bývá snaha si s pomocí moderních přístrojů ulehčit práce v domácnosti. Pro část lidí však může rovněž jít o způsob, jak ušetřit. Namísto toho, aby si domů zvali profesionální uklízecí firmy, si okna jednoduše umyjí sami. V dlouhodobějším horizontu se jim tak počáteční investice do nového přístroje vrátí,“ říká Petra Psotková.

Zdroj: DATART

Hudební divadlo Karlín
Reklama
Deichmann
Reklama
Reklama
Arkham
Reklama