Děsivá „reklama” ze supermarketu Albert: Únik pravdy v oddělení kuřat!

Supermarket Albert se ve svých reklamách prezentuje jako řetězec, který odebírá maso z chovů, kde je o zvířata dobře postaráno. Nové video „Únik pravdy v oddělení kuřat”, které zveřejnili Obránci zvířat, staví reklamní komunikaci Alberta do kontrastu s reálnými záběry chovů, z nichž Albert kuřata odebírá. Ve videu hraje například známý herec Jiří Černý, který se v roli manažera Albertu pokouší „uniklou pravdu” křečovitě zakrýt. Ke kampani „Albertova krutost”, která v minulém týdnu na sociálních sítích lámala rekordy, se přidávají i další známé osobnosti. Společně požadují, aby Albert, stejně jako v zahraničí, vyžadoval lepší standardy chovu kuřat.

Ve videu „Únik pravdy v oddělení kuřat” vidíme rodinu, jejíž poklidné nakupování přeruší odhalení krutosti, která se ve skutečnosti skrývá za naleštěnými regály s kuřecím masem. Spot ukazuje kontrast Albertových reklam a hrozivé reality velkochovů, ve kterých jsou kuřata natěsnaná jedno na druhé, trpí popáleninami a zaživa se jim lámou kosti v těle. Video odkazuje na web www.albertovakrutost.cz, přes který mohou lidé snadno napsat přímo managementu Alberta a vyjádřit tak svůj nesouhlas s drastickými podmínkami velkochovů, ze kterých Albert kuřata odebírá.

„Chtěl jsem pomoci upozornit na krutost, bolest a utrpení kuřat, protože věřím, že tohle nikdo opravdu nechce. Svět je v lidských rukou a je jen na nás, jestli z něj bude peklo, nebo ne,” říká herec Jiří Černý.

Do kampaně „Albertova krutost“ se od minulého týdne zapojilo mnoho známých osobností, například Václav Neužil ml. nebo zpěvačka a moderátorka Jana Fabiánová. „Albert tvrdí, že jejich maso je z chovů, kde je o kuřata dobře postaráno. My ale víme, že maso, které prodává Albert, pochází z chovů, kde žijí kuřata v opravdu katastrofálních podmínkách. Jestli vám to také není lhostejné, mrkněte na www.albertovakrutost.cz a normálně do Alberta natvrdo napište, co si o tom myslíte a vyzvěte je, ať s tím skoncují,” vyzývá veřejnost Václav Neužil ml.

Jana Fabiánová pak situaci shrnuje jasně: „V reklamě společnosti Albert ČR se tvrdí, že odebírají kuřata z velkochovů, kde se ke zvířatům chovají s úctou. Bohužel to ale není pravda. Albert i nadále odebírá kuřata z velkochovů, kde mají zvířata ty nejkrutější podmínky.”

Kampaň „Albertova krutost“ spustili Obránci zvířat před týdnem, kdy na svých sociálních sítích zveřejnili videa přímo z velkochovů, ze kterých Albert kuřata odebírá. Albert nyní čelí masivnímu nátlaku ze strany veřejnosti, která si pro kuřata přeje lepší životní podmínky.

Záběry z chovů Albertových kuřat dosud na sociálních sítích zhlédly téměř dva miliony lidí. Příznačné je, že řetězec Albert reklamy se spokojenými zvířátky stáhnul ze svého YouTube kanálu.

„Je nejvyšší čas, aby se Albert přestal vymlouvat a házet vinu na všechny ostatní. Je to právě Albert, který si u svých dodavatelů diktuje podmínky. Pokud chce uvést své reklamy do souladu s realitou, musí začít vyžadovat konkrétní změny, zejména chov zdravějších plemen a více prostoru pro každé kuře. Doma v Nizozemsku a Belgii už to Albert udělal a není žádný důvod, proč by ke stejnému kroku nemohl přikročit i v Česku,“ uzavírá Radim Trojan, vedoucí kampaně „Albertova krutost“ z Obránců zvířat.

OBRAZ – Obránci zvířat je nezisková organizace, jejíž vizí je společnost vnímající zvířata jako živé bytosti s vlastními zájmy, nikoliv jako prostředky k lidskému užitku. Usiluje o změny, které jsou v podmínkách současného světa dosažitelné a pozitivně ovlivní co největší počet životů. Do svých kampaní zapojuje širokou veřejnost. Tímto přístupem dosáhla dvou výrazných legislativních úspěchů – zákazu kožešinových farem a klecových chovů slepic v ČR.

Zdroj: OBRAZ

Hudební divadlo Karlín
Reklama
Deichmann
Reklama
Reklama
Arkham
Reklama