Provozovatelé restaurací hodnotí dopad technologií na jejich podnikání. Spolupráce s platformou pro rozvoz jídla může vést ke zvýšení tržeb až o 20 až 30 procent, a to zejména proto, že jim aplikace poskytuje bezplatnou reklamu a umožňuje jim získávat nové zákazníky.
Pražská Matoka byla založena v roce 2019 a nyní zahrnuje trojici provozoven zaměřených na americkou a gruzínskou kuchyni. „K Bolt Food jsme se připojili během pandemie. Přítomnost naší restaurace na této platformě výrazně rozšířila náš dosah a povědomí o značce, a v současnosti pochází až 30 procent z našich celkových tržeb z Bolt Food,“ vysvětluje Saba Dzhimsheleishvili, zakladatel společnosti Matoka. Aplikaci vnímá jako vysoce efektivní reklamní nástroj, který jeho podniku otevírá přístup k obrovské zákaznické základně.
Podobnou zkušenost má také síť restaurací Amici Pizza & Burgers, která si jídla rozváží také sama, a to již od svého založení v roce 2010. „Během pandemie se ale doručování svépomocí obrátilo v nevýhodu, když si zákazníci zvykli objednávat přes aplikace místo z webů jednotlivých podniků,“ popisuje Roman Zajíc, zakladatel sítě, která se z Brna rozrostla do devíti měst republiky. „Začali jsme tedy jednu pobočku po druhé do služby Bolt Food přidávat, a nyní jejím prostřednictvím vypořádáme zhruba pětinu prodaných jídel. Na našich tržbách se spolupráce s Bolt Food podílí ze 17 procent.“
Podle Zajíce umožňuje aplikace Bolt Food snadno plánovat různé akce na podporu prodeje, ale také poskytuje Amici přímou zpětnou vazbu od zákazníků. Prostřednictvím partnerského portálu v rámci Bolt Food lze sledovat objednávky v reálném čase, jednoduše spravovat dostupnost položek či aktualizovat nabídku. Systém navíc zobrazuje například počet zákazníků, kteří si objednali po otevření profilu restaurace v aplikaci, nebo počet uživatelů, kteří si z restaurace objednali poprvé. Nehledě na to, že lze aplikaci integrovat s pokladními systémy, a zjednodušit svůj provoz ještě více.
„Díky partnerskému portálu můžeme porozumět preferencím a chování zákazníků. Pomáhá nám identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit, například kvalitu pokrmů nebo rychlost zpracování objednávek – abychom naplnili a překonali očekávání zákazníků,” pochvaluje si Dzhimsheleishvili. „Nejen aplikace jako taková, ale celý tým Bolt Food jsou pro naši síť neuvěřitelnou podporou. Společně posouváme spolupráci dál a to, že se to projevuje na tržbách a počtu prodejů je důkaz toho, že to děláme dobře,“ doplňuje Zajíc.
Bolt Food na českém trhu působí již bezmála čtyři roky. Služba byla spuštěna během rekordních dvou týdnů jako alternativní zdroj příjmů pro pražské partnerské řidiče Bolt poté, co byl vyhlášen první lockdown a zavřely se hranice. Nyní si v Česku prostřednictvím Bolt Food lze objednat nejen ze dvou tisícovek restaurací, ale také květinářství, chovatelských potřeb a dalších obchodů v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci, Plzni, Českých Budějovicích či Hradci Králové.
Zdroj: Bolt