Němá tajemství Nový film Tomáše Mašína s Janou Plodkovou a Mariánem Mitašem brzy vstoupí do kin

Moderní lovestory
s kriminální zápletkou
o zločinu spáchaném z té největší lásky
V kinech od 7. září 2023

Tvůrci
Režie: Tomáš Mašín
Scénář: Alice Nellis
Spolupráce na scénáři: Tomáš Mašín, Martina Kinská
Odborné konzultace: MUDr. Filip Kramář, Ph.D., prof. PaedDr. Zsolt Cséfalvay,
PhD., Dr.h.c., doc. MUDr. Robert Rusina, Ph.D., pplk. JUDr. Tomáš Preininger
Castingová režisérka: Maja Hamplová
Kamera: Anna Smoroňová
Masky: Adéla Anděla Bursová
Kostýmy: Tereza Kopecká
Výprava: Oliver Růžička
Hudba: Karel Havlíček
Střih: Michal Hýka, Filip de Pina
Zvuk: Ivo Broum
Architektka: Mariana Kuchařová
Producent: DonArt Production, Jiří Tuček
Výkonná producentka: Michaela Petržilková
Generální partner filmu je společnost CRANIUM FUNDI s.r.o
Koproducenti: Česká televize, Gostas, Projectman, Sofgate Systems, Aut Mes
Hlavní mediální partner: Česká televize
Mediální partneři: Novinky.cz a Právo, Blesk.cz, Totalfilm.cz
Distributor: DonArt Production
Film vznikl s podporou Státního fondu kinematografie

V hlavních rolích
Martin – Marián Mitaš
Erika – Jana Plodková
Dana – Milena Steinmasslová
Jana – Magdalena Borová
Honzík – Filip Zvolenský
Peřina – Igor Chmela
Forejt – Jan Révai
MUDr. Zvolský – Jiří Havelka
Ve vedlejších rolích
Robert Rusina, Sarah Haváčová, Marie Poulová, Sean Brodeur, Markéta
Sukovičová, Jakub Futera, Jiří Panzner, Jindřich Skopec, Daniel Sobotka, Julie
Šurková, Lucie Šuláková, Lucie Gelnarová, Jan Strejcovský, Miroslav Hruška, Hana
Urbánková, Barbora Dudová, Marek Pavala, Dana Morávková, Renata Jakubcová

Napínavá detektivka, moderní love story a intimní drama v jednom…
Veterinář Martin (Marián Mitaš) po těžkém úrazu přijde o možnost komunikovat
se světem. Kolem ale zůstaly všechny důležité ženy jeho života: manželka Erika
(Jana Plodková), maminka Dana (Milena Steinmasslová) a koňařka Jana
(Magdalena Borová), jejíž kůň zranění způsobil. Právě tyto tři ženy vyprávějí
Martinův příběh. Každá má však svou verzi událostí. Když Martin zemře, o případ
se začnou zajímat policejní vyšetřovatelé Peřina (Igor Chmela) a Forejt (Jan
Révai). V neobvyklém vztahovém krimi režiséra Tomáše Mašína, jehož uhrančivá
obrazová složka, stejně jako v předchozích jeho filmech, prozrazuje vášeň tvůrce
pro fotografii, provokuje pozornost vnímavého diváka. Řada bezvýznamných
detailů vrhá tlumené světlo na samotný zločin a jeho motivy. Postupně se
odkrývají skrytá tajemství, staré křivdy, traumata a překvapivé lži. V intimním
příběhu vede režisér diváka intenzivní cestou hlavního hrdiny a ženského
trojúhelníku v jeho životě.

Jak vznikl námět k filmu, který klade otázky a hledá odpovědi…
Scenáristka Alice Nellis říká: „Já jsem se s afázií seznámila díky neurologovi Filipu
Kramářovi, se kterým jsem konzultovala scénář. Hledali jsme poruchu nebo
postižení, které je natolik vážné, že člověka odstřihne od normálního života a
vlastně jeho kvality. Na scénáři jsem pracovala téměř rok a jde o příběh, který v
rámci kriminálního žánru zkoumá kvalitu lidského života a to, jak ji vnímáme. Co
považujeme za život, který stojí za to žít,” shrnuje.
Její scénář podle režiséra Tomáše Mašína kombinuje drama, detektivku a love
story. Jak se k němu vlastně dostal scénář? „Nabídla mi jej právě Alice, a já jsem
za to byl moc rád, protože si ji velmi vážím. Základní premisa mě pro svou
originalitu hned chytla. Lákalo mě, že na malém půdorysu je tolik napětí a emocí.
Přesto, že se story často odehrává ve čtyřech scénách viděl jsem vizuálně silné a
filmové obrazy. A také se mi líbila jistá multižánrovost, kterou jsem chtěl ještě
posílit. Upravil jsem ve spolupráci s Alicí dějové linky a konzultoval s kriminalistou
proces vyšetřování. Viděl jsem emocionálně intenzivní film. Do jisté míry komorní,
ale s velkým filmovým potenciálem.“
Nejen samotný snímek hledá odpovědi na různé otázky kvality života ale i sám
režisérsi položil před natáčením jednu zásadní otázku a ta se pro něj stala výzvou:
„Strašně mě fascinovalo, jak lze vlastně odvyprávět příběh člověka, když nedokáže
psát ani mluvit! A co mne také zaujalo, bylo že tři hlavní postavy jsou ženy… Navíc
tedy ženský prvek převažoval i ve štábu, který jsem si vybral.“

Zdroj: DonArt Production

Hudební divadlo Karlín
Reklama
Deichmann
Reklama
Reklama
Arkham
Reklama