Sedm z deseti Pražanů považuje auta za problém, nejvíce jim vadí zácpy. Zároveň každý druhý motorista jezdí na kole

Podle průzkumu provedeného platformou Bolt v rámci její kampaně Cities for People považuje rovných 70 procent Pražanů „nadměrnou závislost na automobilech“ za významný problém svého města. Nepřekvapivě vadí lidem hlavně zácpy (78 procent) a těžkosti s parkováním (64 procent), ale také zplodinami znečištěné ovzduší (71 procent). Zajímavé přitom je, že 58 procent Pražanů si stěžuje na nedostatek fyzické aktivity v důsledku ježdění po městě autem.

Pouze čtvrtina respondentů (27 procent) si přitom myslí, že se člověk bez auta v hlavním městě neobejde. Přesto osobní automobil vlastní bezmála dvě třetiny dotázaných (63 procent), což koresponduje s loňským zjištěním Českého statistického úřadu, podle kterého se klíčky od zapalování povalují ve zhruba 67 procentech pražských domácností. Zároveň ale pouhá pětina dotázaných považuje vlastnictví automobilu za finančně výhodné.

Možná proto v posledních 30 dnech využili dva ze tří vlastníků automobilu alespoň pětkrát MHD, třetina z nich klasický nebo alternativní taxík, a téměř každý druhý pražský motorista si do města vyjel na vlastním či sdíleném kole, případně koloběžce – celkem 48 procent.

„V praxi tedy lidé využívají různé druhy dopravy, a to i ty, vůči kterým mnozí Pražané trpí předsudky, ať se jedná o sdílenou mikromobilitu nebo ježdění na kole obecně. Přestože stěžování si na cyklisty patří ke koloritu hlavního města, Pražané na kole či koloběžce jezdí rádi. Očividně si uvědomují, že méně aut v ulicích dělá město lepším místem k životu,“ shrnuje Soňa Stloukalová, Country manažerka platformy Bolt pro Českou republiku a Slovensko.

Průzkum na vzorku 400 Pražanů ve věku 18-50 let proběhl při příležitosti spuštění projektu Cities for People, jehož prostřednictvím chce platforma Bolt upozornit mimo jiného na to, kolik místa osobní auta zabírají ve veřejném prostoru, a ukázat alternativy k vlastnění auta ve městech.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 150 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

Hudební divadlo Karlín
Reklama
Deichmann
Reklama
Reklama
Arkham
Reklama